קורס סוד האותיות: סוד האות ע'
אופן ההגייה: האות ע' כשמה כן היא העיניים שדרכן אנו מביטים.
אנו כמובן רואים תלת מימד – עומק. לכן האות ע' מבטאת את העומק ואת המוחשיות. כי אנו רואים רק דברים מוחשיים.
האות ע' אות נפלאה והיא מסמלת את התורה. לתורה יש 70 פנים שהיא בגימטריה עין. וכדי ללמוד ולדעת ובאופן כללי לראות את 70 הפנים צריך את עין השכל.
צורת האות: האות עין נראית כזוג עיניים המציצים למעלה והגוף גולש כלפי מטה. תיכף אסביר מדוע.ערכה המספרי
ע' בגימטריה 70. 70 חכמי סנהדרין היו לישראל ולכל אחד דיעה משלו. 70 פנים לתורה. סמל שלמות החכמה היא 70.
יש כלל בתורה שאומר שלכל דבר יש עד 70 דיעות. לא ייתכנו יותר מ70 דיעות – מכיוון שהשכל רואה עד 70 צדדים לאותו הדבר.
האות ז' המבטא את כלי הנשק בגימטריה 7 והאות ע' גימטריה 70. ללמדך שמי שיוצא למלחמה צריך לחשוב בשכל ולראות את כל שדה הקרב לפני צאתו למלחמה. ומי שחושב ומתכנן לפני המלחמה הוא חזק פי עשר.
לצפייה בקורס המלא לחץ כאןהאות ע' מורכבת משתי אותיות: ז' + נ'
הן שתי אותיות מנוגדות. הז' מסמלת את העושר והנ' מסמלת את העוני. הניקודיות הזו חיה בשלום על ידי שהיא הופעת לעין כמו עיניים שמסתכלות כלפי מעלה לבורא שממנו העושר והעוני.
מזוית נוספת אפשר לומר שהו' הוא החיבור ולכן הוא החומר והז' היא כח התנועה ולכן היא הנשמה.
וביחד הן הופכות לאות ע' שאומר שכדי לאחד את החומר והנשמה צריך לעבוד על עצמך להיות בעל עין טובה ובן אדם טוב בין אדם לחברו ובין אדם למקום.
האות ע' זכתה להיות אחת מאותיות השעטנז גץ שהן אותיות עם כתר בספר התורה. העין זכתה לכך מכיוון שמי שמשליט את עין השכל על מעשיו ומתבונן אם מעשים מתוקנים הם אם לא – מגיע לו כתר מלכות.
דוגמא נוספת לכך שהאות ע' היא האחראית על הראייה הוא שבעברית אנו אומרים זה כעין זה, כלומר זה דומה לזה כי רואים את הדימיון בראייה.
האות ע' מורגשת ואילו האותיות א' וה' יותר עדינות, לכן מילים המסמלות מורגשות וחוזק יקבלו את האות ע', כגון: עור שהוא גס לעומת אור השמש שהוא עדין ולכן מתחיל באות א'.
אושר בא' המעיד על משהו רוחני לעומת עושר בע' שהוא חומרי.
עומד מול אומד. מלשון אומדן. קריאה רוחנית מול קריעת חולצה חומרית. עצל ואציל, אפשר מול עפר. שהאפר עדין יותר כי הוא רק שרידים קטנים. אל לעומת על. כלומר להעלות משהו פיזי על פיזי אחר.
מי שאינו רואה נקרא עיור כי חסר לו העין.כי העין שלו כמו עור שאינו רואה.
סדר האותיות ס' ע' פ' צ' מתפרשים באופן יפה כך: מי שס' כלומר סוגר את העינייים שלו ואת הפה שלו מדברים אסורים הוא נקרא צ' כלומר צדיק.
מי שהשם שלו מתחיל באות ע'. עיקר עיסוקו הוא בראייה.
לצד הרוחני שבזה: אדם עסוק בראיית השכל שבכל דבר מה אסור ומה מותר ולעשות רק את המותר. הוא רואה למרחק ולכן הוא מוכן לעבוד ולהשקיע קשה כדי להשיג את מבוקשו אפילו אם ייקח לו שנים רבות.
הוא אדם של מטרות וההיגיון שלו פועל שעות נוספות. כי ההיגיון הוא ראית השכל.
לצד השלילי שבזה: אדם כזה יהיה בדרך כלל ראוותן. אוהב נשים יפות. אוהב להשוויץ ולהראות שהוא טוב יותר מכולם מכל בחינה ושהוא באופן כללי רוצה ליחצן את עצמו. אדם מוחצן שאוהב דברים חיצוניים יפים ונמשך אליהם ולכן דווקא על אדם כזה יותר מסתם אדם צריך להיזהר שלא להגיע לידי בגידות כי העין שלו אינה שבעה ממה שיש לו.
כמובן שכמו כל אות – מי שלוקח את הצד השלילי והופך אותו לחיובי זוכה לאור של האות ע' והיא אדם כזה צריך להעביר את ההתבוננות שלו לדברים חיצוניים יפים להסתכלות על הפנימיות ועל השכל ועל ההיגיון ועל חיי תוכן ובכך לתקן את הכח השלילי שיש באות ע'.
זאת כמובן יוכל האדם רק אם יידבק בתורה ובמצוות כדי שיהיה לו כלי להילחם ביצר הרע הפנימי שלו לראוותנות ומה שנקרא עיניים גדולות.
בצד הקבלי האות ע' היא כנגד האות ז'. האות ז' היא כנגד ספירת היסוד. כלומר קדושת הברית – כלומר איברי המין שלנו. מכיוון שהאות ע' היא השבעים של הספירה השביעית של היסוד. אז למעשה האדם שהאות ע' היא בתחילת שמו צריך יותר מסתם בני אדם להישמר מפני התאוות החזקות שלו בפגם הברית מכיוון שכח האות והספירה שלה משפיעה מאוד חזק על אותו אדם ולכן מתפקידו לשמור על פגם הברית שדווקא שם עיקר מלחמתו ותאוותו ומגמתו.