קורס סוד הספירות: ספירות נצח והוד

ספירת נצח רגל ימין , ספירת הוד רגל שמאלית , עניינן הן כדלקמן הצד הימין שבאדם מסמל את הצד הזכרי , כחמה שקול כנגד הזרע , הנקודה הקטנה כנגד האות י הצד הנקבי מסמל את הצד השמאלי שבאדם, האונה השמאלית המייצגת את התולדה , את האות ה' ואת הפירוק את הבינה , הפירוק של המידע לכן הצד השמאלי הוא אדום , הצד הימיני הוא לבן בגלל זה אשה יוצא ממנה דם ומגבר יוצא לובן ולמדנו את זה לגבי החלק העליון , לגבי הידיים – חסד ימין , גבורה שמאל , הגבר צריך להתגבר על התאוות שלו ולהגביר חסדים על הדינים , בתורה אין שום שוביניסטיות פשוט עוד לא הגענו לשיעורים האלה איך להסביר את כל הדבר הזה , אני מבין שיש שאלות של אנשים בשלבים ההתחלתיים – למה נשים לא מניחות תפילין , כל מיני שאלות שעדיין כרגע מוקדם מכדי לענות עליהן .
שורה תחתונה אין שום שוביניסטיות , אתם רואים אני חילוני ואני מצדיק את היהדות בצורה מוחלטת כי אני אדם שכלתן ואני חוקר את זה והיהדות היא מדהימה , הקבלה היא מדהימה.
בכל מקרה – רגל ימין גם זכרית , רגל שמאל גם נקבית כמו שלמדנו על חכמה מול בינה ועל חסד מול גבורה ועכשיו נצח מול הוד ואני אלמד בשיעור הזה את שתיהן את שתי הספירות יחד: נצח זה משה רבינו, הוד – אהרון הכהן , אהרון הכהן היה לו עניין שבגלל שהיה כהן גדול היה צריך להתלבש יפה ולכבד את עצמו ולשים את החושן , טס זהב , היה עליו הרבה זהב , שמלה מכובדת , זה אהרון הכהן – כמו אשה – מתלבש יפה וזה חשוב לו , חשוב כדי לכבד את הכהן הגדול לכן זה צד נקבי.
ספירת הנצח הוא משה רבינו , יותר הקטע של הביקורת פנימית , הנצחיות , העקביות . עכשיו תראו – מבחינת המהות של הספירות הללו נצח מסמלת תכונות של נצחיות ועקביות :
להיות עקבי ועיקש בצורה נצחית והביקורת הפנימית והחוזק והחוסן לעשות דבר כל הזמן.
הוד מסמלת את תכונת ההודיה – כל הזמן להיות בבחינת תודה ולהגיד תודה על כל דבר שקורה בעולם , שתי התכונות האלה מאד בריאות לנפש של האדם אבל יש בספירות הללו עוד רובד עמוק יותר : הנצח שהיא מתחת לחכמה ולחסד הן מצד הטוב, האור הלבן וספירות נצח והוד הן ספירות טקטיקה , הן למעשה באיזור הברכיים , הרגליים.

לצפייה בקורס המלא לחץ כאן

המוח חושב זה נקרא ספירות המחשבה – כתר חכמה בינה ודעת הן ספירות מחשבה , ידיים ובית החזה הן ספירות הביצוע שמבצעות את הפעולה , הרגליים הן ספירות הטקטיקה , הרגליים חושבות לאן ללכת אבל לא מבצעות פעולה הן הולכות זה טקטיקה – לאן ללכת , איך ללכת , אז ספירות נצח והוד מסמלות את הטקטיקה של הביצוע שלמעלה.
זאת אומרת – אם המוח חושב לבצע פעולה והידיים מבצעות את הפעולה אז הרגליים מסייעות לפעולה להתבצע בשביל מסוים כלומר מתוות את השביל איפה יהיה הביצוע כמו שהרגליים מסוגלות ללכת להוביל את הידיים לאן לגשת – זה באמצעות הרגליים.
כך גם למעשה הספירות עצמן – הן ספירות של טקטיקה , ספירת הנצח שהיא מצד החסד , היא מצד הימין הטקטיקה שבה היא אומרת כך: חסד הוא נתינה אז נצח מסמלת את הנתינה ואת הצדיק אבל הטקטיקה זה שהצדיק נראה כרשע , צדיק כמו משהו טוב כמו אבא שעושה רע לבן שלו , שכועס על הבן שלו , נותן לו מכה ומחנך אותו , יש פסוק שאומר :" חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה".
האדם צריך לדעת שלפעמים חינוך צריך להיות רך אבל אם חינוך צריך להיות קצת יותר קשה ולתת ביקורת לילד ולהגיד לו ככה לא עושים ולגעור בו לטובתו וזה באמת לטובתו ועושים את זה בואהבת לרעך כמוך אז זו טקטיקה , להיראות כועס שאתה לא באמת כועס כשאתה רוצה רק לעשות טוב , המטרה שלך היא לעשות טוב , אתה צדיק אבל לפעמים אתה צריך להפעיל את הגבורה שבך.
ספירת ההוד היא הפוכה מספירת הנצח – אם ספירת ההוד היא אבא שגוער בבן שלו ונראה רשע בעיני הבן שלו והבן עושה את רצונו של האב בלית ברירה אבל זה לטובתו אז ספירת ההוד היא הספירה ההפוכה לה – זה למעשה רשע שנראה צדיק , זה אדם שטומן מלכודת לחבר שלו או לאדם אחר ואומר לו קח את הסוכרייה או קח משהו טוב אבל בעצם יש בפנים עוקץ , אילה הן שתי ספירות שהן טקטיקה .
ספירת הנצח היא ספירה שהכוונה היא טובה אבל בחוץ היא נראית רעה , ספירת ההוד מראה את עצמה טובה אבל בפנים היא רעה , ספירת הנצח היא כמו אבא שגוער בבן שלו או אדם שמציל מישהו אחר נגד רצונו – אשפוז כפוי , המטרה היא לעזור לאדם אבל נראה מבחוץ רוע , רק לשם הדוגמא לא שאני מסכים עם אשפוז כפוי .
וספירת ההוד אומרת – אני נראה טוב אבל זה מלכודת – בדיוק הפוכה לה .
הספירות הללו הן למעשה כוחות בנפש שלנו שמיוצגות ברגליים אבל לא נמצא ברגליים הכל בנפש ובזכות הספירות האלה יש לנו טקטיקה , אנחנו יכולים להערים אחד על השני , לכן כתוב :"והאדם וחווה ידעו כי עירומים הם " כלומר אחרי שהם אכלו מפרי עץ הדעת נולדה להם הערמומיות ואז הם קיבלו את ספירות נצח והוד להתקיים בהן ואז נוצר להם שיקול דעת לבחור בין טוב לרע.
עד לפני אכילת פרי עץ הדעת הערמומיות הזו שהייתה בהם היא לא הייתה בבחינת ערמומיות אלא הייתה בבחינה של אפשרות לבצע והכל היה ממקום קדוש וטהור למשל: הבורא ברא את העולם בצורה של עולם חסד ייבנה – הכתר הוא הרצון , כחמה זה הרעיון הראשוני , בינה היא פירוק הרעיון , החסד הוא הסיבה שלשמה נברא העולם , הגבורה זה לעצור את החסד כדי שאדם יקבל לחם עבודה ולא לחם חסד , ספירת התפארת היא האיזון , איך לעשות את הכל וספירות נצח והוד הן למעשה הטקטיקה כיצד לברוא את העולם כמו שהבורא ברא פטריות שנראות יפות מבחוץ אבל יש בהן רעל בפנים או הפוך – שהבורא ברא באדם משהו שנראה רע אבל למעשה משהו טוב כמו המצוות שלנו והשכר שלנו , יש אנשים שסובלים בעולם וזה נראה להם רע , למה הייתה שואה ? או למה אילה סובלים אבל בעצם הכל למטרת טובת האדם כדי להשפיע עליו אור כדי שיזכה לחיי נצח ואת זה נלמד בהמשך , אל תיכנסו לזה כרגע.
למה הבורא ברא את הפטריות שנראות תמימות אבל יש בפנים רעל זה נקרא תפיסת המציאות הסלקטיבית שאדם לא יכול להיפגע אלא אם כן יש לו חטא , גם את זה נלמד בהמשך אבל רק תבינו כרגע אנחנו בקורס סוד הספירות , תבינו איך הבורא ברא את העולם ואיך שהבורא ברא את העולם אילו הכוחות שיש באדם – לאדם יש יכולת להיות בחסד ולהיות בדין , לעשות טקטיקה בגלל שהבורא כך ברא את העולם , כך ברא את האדם , כך נבראה המציאות וזה המטריקס שאנחנו חיים בו .
לסיכום : האדם כדי ליצור מציאות כמו הבורא הוא צריך שתהיה לו את הטקטיקה איך לעשות את הדברים , איך ללכת לכיוון הדברים וזאת למעשה השקפת המציאות שלנו בתוך הדבר הזה שנקרא חיים אז ספירות נצח והוד הן הטקטיקה שמלמדת אותנו כיצד לפעול כאן על פני כדור הארץ , הבורא ברא את העולם בספירות עצמן , אנחנו מורכבים מספירות ואנחנו מבצעים פעולות עם ספירות כי למעשה אנחנו חושבים על פעולה , ואנחנו מבצעים אותה ויש לנו גם רגליים ללכת לכיוון הפעולה ואנחנו בוחרים את הטקטיקה ללכת בשביל הזה או בנתיב הזה ואם אנחנו כבר מבצעים את הפעולה , האם הפעולה היא פעולה טובה ונקייה או שיש לנו איזה אינטרס חסוי וסמוי ואנחנו לא נושאים ונותנים באמונה , הכל אצלנו זה בטקטיקה וערמומיות ושיקול הדעת הוא מאזן אותנו , כל ספירות המרכז – דעת ותפארת שלמדנו בינתיים הן מאזנות אותנו שאנחנו נהיה בטקטיקה אבל בטקטיקה בריאה , שיהיה לנו שיקול דעת לבחור בטוב , שנהיה מאוזנים בספירת התפארת כדי שנהיה בטוב , שנהיה באמת , שנהיה בשלום וזה מה שיוביל אותנו לכן תמיד ימין מושך ימינה – מושך לחסד , אם זה כחמה , אם זה חסד ואם זה נצח ושמאל מושך לאגו , לקבלה, אגו הוא גם אגו טוב , טעיתי במילה אגו , אני עוד עתיד להסביר לכם , כרגע זה לא הזמן ולא המקום.
אז שמאל מסמל את הלקבל לעצמך וימין מסמל את הנתינה לזולת ואדם צריך לאזן את עצמו ולהיות בביטחון עצמי לתת לזולת ולתת לעמו ולהיות בואהבת לרעך כמוך וזה התיקון שלנו בעולם ויש לנו את האפשרות בתוכנו להיות ממזר – להראות כאילו אנחנו בנתינה אבל בעצם זה לקיחה או להראות שאנחנו בלקיחה ואנחנו בעצם בנתינה זה כמו שדיברנו על האבא ועל אותו אחד ששם מלכודת והכוחות הללו קיימים בנו כי כך ברא הבורא את העולם וכך אנחנו בנויים ויש לנו את ספירת הדעת כדי לבחור באור ובטוב ועל ידי זה שנבחר בטוב ולא נרמה אף אחד ולא נרמה את עצמינו ונהיה בזן , נתחבר לספירת הדעת שלנו ונתחבר ללב שלנו ולאמת שלנו ספירת התפארת שהם המרכז שבתוכנו.

לצפייה בקורס המלא לחץ כאן

סרטונים קצרים מכללת ואהבת לרעך כמוך

פייסבוק
אינסטגרם
טיקטוק
סאונדקלאוד
ספוטיפיי
וימאו
גוגל פודקאסטס
your image